kick boxing αυτοάμυνα
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

8 Χρήσιμες Συμβουλές για Εσάς που Μόλις Ξεκινήσατε το Kick Boxing

Αν πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε τις προπονήσεις στο άθλημα του kick boxing ή αν είστε ήδη μαθητής σε μία σχολή ή γυμναστήριο, τότε είναι πολύ πιθανόν να συμβαίνουν δύο πράγματα στη ζωή σας. Να είστε πολύ ενθουσιασμένος για την απόφασή σας και παράλληλα λίγο έως πολύ αγχωμένος για το τι θα συναντήσετε στο χώρο των μαχητικών αθλημάτων.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που κάνει τα πρώτα του βήματα  στο kick boxing είναι να εμπιστεύεται, τον δασκάλο – προπονητή του. Οι δικές του οδηγίες θα σας εξασφαλίσουν πρωτίστως  ασφαλείς προπονήσεις, αλλά και την εξέλιξη σας σε επίπεδο τεχνικής, δύναμης, έκρηξης, και γενικότερα σε όλους εκείνους τους παράγοντες που μπορεί να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας στο kick boxing.

Στο παρακάτω άρθρο θα δούμε 8 χρήσιμες οδηγίες και συμβουλές που σας βοηθήσουν στα πρώτα σας βήματα στο χώρο των μαχητικών αθλημάτων. Είναι απολύτως βέβαιο ότι τα παρακάτω και πολλά ακόμα θα τα ακούσετε από τον δάσκαλό σας με την πάροδο του χρόνου. 

Οι τέσσερις πυλώνες στους οποίους θα σας βοηθήσουν τα παρακάτω, αφορούν την προπόνηση, την βελτίωση των τεχνικών, την αποκατάσταση και την ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων κάποιου τραυματισμού.

1. Προμηθευτείτε τον προστατευτικό εξοπλισμό

Στατιστικά το kick boxing είναι ένα σπορ στο οποίο παρουσιάζονται οι λιγότεροι σοβαροί τραυματισμοί από αυτά των ομαδικών αθλημάτων του μπάσκετ του ποδοσφαίρου. Αυτό για κάποιον που δεν γνωρίζει, φαντάζει πολύ οξύμωρο όταν στη φύση του είναι ένα άθλημα μαχητικό, όπου οι συμμετέχοντες εφαρμόσουν τεχνικές για να καταφέρουν κάποιο χτύπημα σε αντίπαλο στον αγώνα ή στον συμμαθητή τους στην προπόνηση.

Champions Night στην Fighters Arena

Για να είναι η προπόνηση στο kick boxing απολύτως ασφαλής, βασική προϋπόθεση είναι όλοι οι μαθητές – αθλητές να φέρουν τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό. Αυτό σε μία σχολή με σωστές αξίες και σε ένα δάσκαλο με ηθικό υπόβαθρο είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να είναι καν αντικείμενο συζήτησης.  

Ο μαθητής μπαίνοντας στη σχολή πρέπει να φέρει την αθλητική του τσάντα στην οποία μέσα θα βρίσκονται η κάσκα του, καλαμίδες του, η μασέλα του, τα γάντια του, τα μπαντάζ του, τα παπουτσάκια safe, οι επιγονατίδες του, το σπασουάρ του και σπασουάρ στήθους για τις γυναίκες.  Αν λείπει κάτι από τα παραπάνω μπαίνοντας στην προπόνηση θέτει τον εαυτό του σε κίνδυνο να τραυματιστεί.

Φροντίστε  λοιπόν πριν ξεκινήσετε τις προπονήσεις να προμηθευτείτε τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό για ασφαλείς, απολαυστικές προπονήσεις.

2.  Δέστε σωστά τα χέρια σας

Και ενώ παραπάνω είδαμε τι χρειάζεται ένας μαθητής κατά τη διάρκεια της προπόνησης σε εξοπλισμό, ένα από αυτά πρέπει να μάθει να το φοράει και σωστά.  Την κάσκα, τις καλαμίδες, τα γάντια είναι αδύνατον κάποιος να μην μπορεί να τα φορέσει σωστά. Τα μπαντάζ  όμως πρέπει να μάθει πώς να τα δένει για την αποφυγή κάποιου τραυματισμού στον καρπό – χέρι του.

Σ’ αυτό σίγουρα θα σας βοηθήσει και δάσκαλος σας από τις πρώτες κιόλας μέρες. Αν όμως θέλετε να εξασκηθείτε στο σπίτι για το πώς δένουμε τα χέρια μας πριν φορέσουμε τα γάντια μας, μπορείτε να παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο Stitch Duran – κορυφαίο cutman επαγγελματικών αγώνων – ο οποίος επεξηγεί έναν από τους πολλούς τρόπους δεσίματος των μπαντάζ (προσπεράστε το σημείο το οποίο τοποθετεί ένα έξτρα άσπρο pad).

4. Επικεντρωθείτε στην σωστή εκτέλεση των τεχνικών

Το πρώτο πράγμα που θέλει να κάνει ένας νέος μαθητής που μπαίνει για πρώτη φορά στην προπόνηση είναι να διαπιστώσει πόσο δυνατά μπορεί να χτυπήσει,  κυρίως σε μία προπόνηση στο σάκο. 

Είναι όμως απολύτως βέβαιο πώς επικεντρώνοντας στη δύναμη χωρίς πρώτα να έχετε εξασφαλίσει την σωστή τεχνική στην εκτέλεση των τεχνικών, να τραυματιστείτε. 

Αυτό βέβαια είναι πολύ πιθανόν να μην το επιτρέψει να συμβεί ο δάσκαλος σας, ο οποίος για ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα σας βοηθάει στο να βελτιώσετε στο μέγιστο βαθμό την τεχνική σας και μόνο τότε να ξεκινήσετε να χτυπάτε παθητικούς στόχους, αυξάνοντας σταδιακά τη δύναμη στο χτύπημα. 

Το πρώτο λοιπόν διάστημα καθίστε μπροστά στον καθρέφτη της σχολής και αφοσιωθείτε 100% στις οδηγίες του δασκάλου σας για να μάθετε σωστά τις διάφορες τεχνικές. Αυτό θα αποτελέσει τη βάση για την περαιτέρω εξέλιξη σας στο άθλημα.

4. Προσθέστε το personal training στο πρόγραμμα σας

Έχοντας αναλύσει παραπάνω την σημασία της εκμάθησης των σωστών τεχνικών στην αρχή της διαδρομής σας στο kick boxing, είναι πολύ σημαντικό εάν μπορείτε και σας το επιτρέπει παράλληλα και η οικονομική σας κατάσταση να προσθέσετε παράλληλα με τις προπονήσεις στα ομαδικά τμήματα και μερικά ιδιαίτερα μαθήματα kick boxing.

Σε ένα personal training ο δάσκαλος σας θα έχει την δυνατότητα να αφοσιωθεί κατά 100% αποκλειστικά σε εσάς για να μπορέσει να σας εκτοξεύσει στην κυριολεξία την τεχνική σας κατάρτιση, σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα.

Personal-training-kick-boxing
Ο εκπαιδευτής των Fighters Athanasopoulos Πεζμάν Τάφτι

Επιπλέον θα σας βοηθήσει να ανέβετε και σε επίπεδο φυσικής κατάστασης καθώς το κάθε πρόγραμμα γυμναστικής στο τέλος του personal training θα είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά πάνω στο δικό σας σωματότυπο, στις δικές σας ανάγκες και δικούς στόχους. 

Πολύ λανθασμένα πολλοί πιστεύουν πως τα personal training αφορούν μόνο εκείνους που δυσκολεύονται λόγω βεβαρημένης καθημερινότητας να παραβρεθούν στα ομαδικά αθλήματα μία σχολής. Αν και αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, δεν είναι ο μόνος. 

Όπως αναλύσαμε και παραπάνω μπορείτε εύκολα να συνδυάσετε ομαδικές και ατομικές προπονήσεις εξασφαλίζοντας την πολύ γρήγορη εξέλιξη σας τόσο σε επίπεδο τεχνικής όσο και σε επίπεδο  φυσικής κατάστασης.

5. Μην παραλείπετε το προ-προπονητικό και μετά-προπονητικό σας γεύμα

Οι προπονήσεις στο kick boxing και γενικότερα στα μαχητικά αθλήματα και πολεμικές τέχνες είναι τις περισσότερες φορές πολύ απαιτητικές. Έχουμε αναφερθεί βέβαια και σε άλλα άρθρα πως τον ρυθμό και την ένταση την καθορίζει για τον εαυτό του ο κάθε μαθητής και πως ο δάσκαλος είναι εκεί για να τον βοηθάει να ανεβάζει συνεχώς αυτόν τον ρυθμό και ένταση, χωρίς ποτέ βέβαια να γίνεται κάτι καταναγκαστικά.

Για να μπορείτε όμως να ανταπεξέλθετε σε ένα συγκεκριμένο ρυθμό πρέπει να φροντίζετε το σώμα σας και τον οργανισμό σας καθόλη τη διάρκεια της μέρας. Η σωστή διατροφή, η σωστή αποκατάσταση, η σωστή ενυδάτωση είναι όλοι παράγοντες που συμβάλλουν τα μέγιστα στο να μπορείτε να ανταπεξέλθετε στις ανάγκες της κάθε προπόνησης.

Λίγη ώρα πριν λοιπόν ξεκινήσετε από το σπίτι σας για τη σχολή, φροντίστε να δώσετε στον οργανισμό σας τα απαραίτητα συστατικά τα οποία θα  μετατρέψει σε ενέργεια και την οποία θα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια της προπόνησης.  Ένα πολύ μικρό γεύμα με γρήγορους υδατάνθρακες και ένα καλό ποσοστό πρωτεΐνης θα σας βοηθήσουν πολύ να ανταπεξέλθετε κατά τη διάρκεια της προπόνησης. 

Το ίδιο σημαντικό βέβαια είναι και το μετα-προπονητικό σας γεύμα το οποίο μπορεί να είναι είτε με τη μορφή συμπληρώματος διατροφής, είτε με τη μορφή κανονικής τροφής που είναι και το προτιμότερο. Ένα μεταπροπονητικό γεύμα λοιπόν το οποίο παρέχει στον οργανισμό υδατάνθρακες, πρωτεΐνη και καλά λιπαρά θα σας βοηθήσει στην γρηγόρη αποκατάσταση την οποία χρειάζεστε για την προπόνηση της επόμενης μέρας.

6.  Μείνετε ενυδατωμένοι

Είναι πολύ πιθανόν να έχετε ακούσει στο παρελθόν πως το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από 65 – 70% νερό. Σε επίπεδο επιβίωσης ένας άνθρωπος μπορεί να αντέξει 40 και 50 μέρες χωρίς τροφή αλλά είναι αδύνατο να αντέξει περισσότερες από 4-5 μέρες χωρίς νερό.Ανεξαρτήτως λοιπόν από την αθλητική σας δραστηριότητα είναι πολύ σημαντικό να ενυδατώνεστε καθόλη τη διάρκεια της μέρας. 

Προσοχή όμως! Κατά τη διάρκεια της προπόνησης και στα προκαθορισμένα διαλείμματα, φροντίστε απλά να κόβετε τη δίψα σας. Πίνοντας υπερβολικό νερό και επιστρέφοντας στην προπόνηση θα νιώθετε φουσκωμένοι καθώς και θα επιβαρύνετε επιπλέον τους καρδιακούς σας παλμούς. Μετά το τέλος της προπόνησης πιείτε όσο νερό χρειάζεται για να αναπληρώσετε τα υγρά που έχετε χάσει στην προηγούμενη ώρα.  

Τέλος μερικές ώρες πριν την προπόνηση φροντίστε να μην έχετε καταναλώσει κάποιο ρόφημα καφέ καθώς συμβάλλει στην αφυδάτωση του οργανισμού σας.

7. Προσθέστε το τρέξιμο στις αθλητικές δραστηριότητες

Παραπάνω είδαμε την σημασία του personal training στην πολύ γρήγορη και παράλληλα πολύ σωστή εξέλιξη σας στο άθλημα του kick boxing. Παράλληλα με τα ιδιαίτερα μαθήματα μπορείτε να βάλετε και επιπλέον δραστηριότητες στο πρόγραμμά σας οι οποίες θα σας βοηθήσουν να ανεβάσετε πολύ γρήγορα επίπεδο. 

Για την βελτίωση της φυσικής σας κατάστασης η νούμερο ένα επιλογή σας δεν μπορεί να είναι άλλη από το τρέξιμο. Μία δύο φορές την εβδομάδα κατά προτίμηση σε εξωτερικό χώρο σε μία διαδρομή που την χαρακτηρίζει η φύση, μία προπόνηση με τρέξιμο στον δικό σας ρυθμό θα σας βοηθήσει τα μέγιστα στο να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα καθώς και στην απώλεια του περιττού σωματικού βάρους. Εναλλακτικές μορφές προπόνησης σε περίπτωση που δεν βρίσκετε ελκυστικό το τρέξιμο, είναι το ποδήλατο ή και η κολύμβηση.

Μία ακόμα επιλογή όπου μπορείτε να προπονηθείτε στην ίδια σας τη σχολή, είναι  το σχοινάκι, το οποίο αποτελεί και μία μορφή άσκησης για ζέσταμα πριν την κυρίως προπόνηση. Μπορείτε όμως παίρνοντας την άδεια του δασκάλου σας μετά το τέλος του μαθήματος να παραμείνετε για μερικά λεπτά ακόμα στην σχολή και να προπονηθείτε στο σχοινάκι το οποίο συν τοις άλλοις θα σας βοηθήσει και σε άλλους τομείς εκτός της βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, όπως στην ταχύτητα, το footwork, ρυθμό, κ.α.

8. Βελτιώστε τον ύπνο σας

Είναι αδύνατον να συμπεριλάβουμε σε μία παράγραφο την σημασία του ύπνου, όχι τόσο σε επίπεδο αποκατάστασης μετά από μία γεμάτη σε δραστηριότητες μέρα, αλλά και γενικότερα για τη συνολική υγεία και ευεξία του ανθρώπου. 

Αν λοιπόν τρέφεστε και ενυδατώνεστε σωστά, είστε λίγο ή και καθόλου αγχωμένος, αλλά νιώθετε κουρασμένος τόσο κατά τη διάρκεια της μέρας όσο και κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ανατρέξτε να βρείτε την λύση στις ώρες καθώς και τις συνθήκες του ύπνου σας.  

Το αλόγιστο ξενύχτι παρακολουθώντας τηλεόραση ή το κινητό σας, ένα παλιό στρώμα ή μαξιλάρι, η θερμοκρασία και το επίπεδο υγρασίας στο υπνοδωμάτιο, η κατανάλωση καφέ ή αλκοόλ λίγες ώρες πριν την κατάκλιση, όλα μπορούν να συμβάλλουν σε έλλειψη ενός ποιοτικού ύπνου. 

Διαμορφώστε έτσι τις συνθήκες ώστε να μπορείτε να απολαμβάνετε 7-8 ώρες την ημέρα ποιοτικού ύπνου και δείτε την ενέργεια σας να εκτοξεύεται μέσα στην μέρα συμπεριλαμβανομένου και των kick boxing προπονήσεων σας. 

Κλείνοντας

Για όλα τα πράγματα στη ζωή πάντα ισχύει το “κάθε αρχή και δύσκολη”. Με την πάροδο όμως του χρόνου, με συστηματική δουλειά και ακολουθώντας πάντα τις οδηγίες και τις συμβουλές του δασκάλου σας, αυτό που στην αρχή θα σας φαίνεται δύσκολο και ξένο, πολύ γρήγορα θα μετατραπεί σε δεύτερή σας φύση.

Για το τέλος αφήσαμε τη σημαντικότερη συνήθεια που πρέπει να αποκτήσει ένας νέος μαθητής για να εξασφαλίσει γρήγορη εξέλιξη και ασφαλείς προπονήσεις.  Ουσιαστικά μόνο αυτή θα μπορούσε να αντικαταστήσει όλα τα παραπάνω. 

Το μόνο λοιπόν που πρέπει να κάνετε όχι μόνο στην αρχή αλλά καθ όλη σας την πορεία στο χώρο των μαχητικών αθλημάτων είναι να μάθετε να ρωτάτε. 

Μην θεωρήσετε ποτέ ότι γνωρίζετε κάτι ή μην φοβηθείτε ποτέ να κάνετε ερωτήσεις. Τον δάσκαλο σας καταρχάς, τους έμπειρους συμμαθητές σας ως δεύτερη επιλογή, στην περίπτωση βέβαια όπου ο δάσκαλός, τους έχει δώσει την άδεια να απαντούν σε ζητήματα που αφορούν το μάθημα και γενικά την προπόνηση.

Fighters Logo SVG

Δοκιμαστικη περιοδοσ προπονησεων

Γνωρίστε το άθλημα του kick boxing σε ένα από τα 20 προπονητικά κέντρα και αθλητικά σωματεία των Fighters Athanasopoulos για μια δοκιμαστική περίοδο προπονήσεων.

Μοιραστείτε το άρθρο

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Διαβάστε επίσης